windowsowo.pl

Twoje centrum informacji o nowych technologiach – Windows 10 – Android – iOS

Aktualności Ciekawostki Netflix

Netflix ma problem! Użytkownicy się wkurzą?

Kilka dni temu wspominałem Wam o zmianach, które Netflix chce wprowadzić w zakresie kompresji materiałów wideo, mające przynieść efekty w postaci oszczędności naszych pakietów danych. Jak się okazuje, nowe rozwiązanie jest już wdrażane, ale nie wzbudza satysfakcji wśród wielu użytkowników serwisu. Dlaczego? Już tłumaczę!

Nowa metoda kompresji psuje jakość wideo?

Netflix przyzwyczaił nas do tego, że oferował nam treści 4K mieszczące się w przedziale od 8 do 16 Mbps w kwestii bitrate. Oznacza to, że w momencie, gdy prędkość naszego łącza internetowego spada poniżej 8 Mbps, to w takiej sytuacji tracimy dostęp do rozdzielczości 4K. Zmiany, które zostaną w najbliższym czasie wprowadzone do serwisu mają zapewnić nam zbliżoną jakość odtwarzanych filmów i seriali przy niższym bitrate, co rzekomo ma się przełożyć na mniejsze zużycie danych. Rozwiązanie docenią szczególnie te osoby, które oglądają materiały za pośrednictwem sieci komórkowych 4G i 5G. Gigant VOD zobowiązał się także, że przetworzy całą swoją istniejącą bibliotekę filmów i seriali w rozdzielczości 4K w przeciągu kilku nadchodzących miesięcy. Jak się jednak okazuje, pierwsi użytkownicy zgłaszają problemy związane z jakością odtwarzanych materiałów wideo. Zgodnie z ich zgłoszeniami, jakość materiałów wideo w serwisie pogorszyła się, wideo „szarpie” i wyświetlane są różne artefakty. Nie wiadomo jeszcze czym spowodowane są wymienione problemy, ale ich skala musi być dość poważna skoro pisze o nich nawet Forbes.

Dajcie koniecznie znać w komentarzach, czy odczuwalne spadki jakości odtwarzanych materiałów wideo występują także u Was. Ja osobiście jeszcze ich nie zaobsewowałem – możliwe że przez to, że korzystam z dość szybkiego Internetu.

Źródło: Netflix

ZAOBSERWUJ WINDOWSOWO W GOOGLE NEWS