windowsowo.pl

Twoje centrum informacji o nowych technologiach – Windows 10 – Android – iOS

ios 14 nowości
Aktualności Apple Ciekawostki iOS

Stało się! iOS 14 na start bez ważnej funkcji!

Nowa wersja oprogramowania od Apple dla smartfonów, czyli iOS 14, jest już praktycznie gotowa do udostępnienia. Nie przyniesie nam co prawda rewolucji, ale wniesie na pokład iPhone’ów szereg przydatnych poprawek i nowości, które uczynią pracę z tymi urządzeniami jeszcze wygodniejszą. Dziś jednak dowiedzieliśmy się, że na start w iOS 14 zabraknie pewnej ważnej i wyczekiwanej funkcji!

Nie dla blokowania reklam w iOS – przynajmniej na razie!

W trakcie WWDC Apple zapowiedziało, że do iOS trafi funkcja blokowania identyfikatora wyświetlania reklam IDFA (Identifier For Advertising). Owo narzędzie pozwala na wyłączenie śledzenia naszych poczynań poza aplikacją, czy na stronach internetowych. Dzięki temu nie będziemy zasypywani natłokiem spersonalizowanych reklam. Takie rozwiązanie nie spodobało się Facebookowi, który najpewniej jeszcze nie znalazł sposobu na jego obejście. Na skutek nacisków ze strony tego oraz innych serwisów, debiut funkcji został przez Apple przełożony na przyszły rok – nie wiadomo jednak, czy poczekamy aż do momentu debiutu iOS 15, czy może nowość zostanie wprowadzona w ramach łatek dla tegorocznej wersji oprogramowania z Cupertino. Warto przypomnieć, że Apple nałożyło też na dostawców aplikacji dodatkowe obostrzenia – muszą oni informować użytkowników o śledzeniu poza aplikacją wraz z możliwością nałożenia dodatkowej blokady. Muszą też w App Store umieszczać informacje związane ze zbieraniem informacji o lokalizacji, danych personalnych, finansowych, kontaktach, czy dostępem do przechowywanych na urządzeniu zdjęć, wiadomości SMS, e-maili, historii przeglądania i wyszukiwarki.

No cóż – podejrzewam, że Apple musiało ugiąć się przed żądaniami gigantów ze względu na możliwość wycofania przez nich aplikacji z App Store. Takie działanie natomiast mogłoby skłonić użytkowników iOS do spojrzenia przychylnym okiem w stronę Androida. Apple natomiast z pewnością bardziej ceni sobie lojalność użytkowników niż czuje konieczność wdrożenia kolejnej nowości w swoim systemie.

Źródło: Apple

ZAOBSERWUJ WINDOWSOWO W GOOGLE NEWS