windowsowo.pl

Twoje centrum informacji o nowych technologiach – Windows 10 – Android – iOS

Aktualności Ciekawostki

Wielkie ułatwienie w e-administracji! Tymczasowy Profil Zaufany dostępny!

Pandemia to nie tylko akcja #zostanwdomu, ale i liczne ograniczenia także w sferze załatwiania ważnych spraw administracyjnych. Na szczęście postępuje informatyzacja urzędów (o czym pisałem Wam wczoraj). Władze umożliwiły nawet założenie Tymczasowego Profilu Zaufanego aby usprawnić nasze kontakty z magistratami. Na czym polega ten proces i w jaki sposób może się nam przysłużyć na co dzień?

Tymczasowy Profil Zaufany pomoże załatwić sprawy urzędowe online!

Aby go założyć wystarczy posiadać numer PESEL. W odróżnieniu od pełnoprawnego Profilu Zaufanego, ważnego przez okres trzech lat, tymczasowy ważny jest przez trzy miesiące. Zwykle Profil Zaufany musimy potwierdzić osobiście w urzędzie, w banku bądź na poczcie. Natomiast ten tymczasowy potwierdzamy online w trakcie rozmowy wideo z urzędnikiem. Cały proces zakładania Tymczasowego Profilu Zaufanego wygląda następująco:

  • na stronie moj.gov.pl należy ustalić nazwę użytkownika i hasło, które następnie trzeba zapamiętać,
  • kolejny krok to podanie adresu e-mail i numeru telefonu,
  • ponadto formularz wymaga od nas uzupełnienia rubryk: imiona, nazwisko i numer PESEL,
  • następnie umawiamy termin rozmowy wideo z urzędnikiem, mającej na celu weryfikację podanych przez nas danych.

Po przebrnięciu przez powyższe formalności możemy się cieszyć możliwością korzystania z Tymczasowego Profilu Zaufanego. Pomoże nam on w załatwianiu spraw urzędowych w trybie online. Cieszy fakt, że Ministerstwo Cyfryzacji idzie nam w tej kwestii na rękę i stawia na innowacje. Szkoda jednak, że takie udogodnienia pojawiają się dopiero w dobie pandemii.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji