windowsowo.pl

Twoje centrum informacji o nowych technologiach – Windows 10 – Android – iOS

Aktualności Ciekawostki Gry Steam

Gdzie polityka zwrotów gier działa lepiej – Steam czy Epic?

W czasach „korony” elektroniczna rozrywka cieszy się szczególnym zainteresowaniem, a sklepy z cyfrowymi grami biją rekordy sprzedaży. Niejednokrotnie jednak zdarzyć się może, że dokonamy złego zakupu. Gra może nie przypaść nam do gustu, być za trudna lub nasz komputer może sobie z nią nie radzić. Co wtedy? Czy pieniądze wydane na grę przepadły?

Niekoniecznie. Jeżeli dokonywaliśmy zakupów w jednym z wymienionych w tytule sklepów możliwy jest zwrot gry i uzyskanie zwrotu 100% środków wydanych na grę. Są jednak pewnie obostrzenia.

W teorii, oba sklepy pozwalają zwrócić tytuł, jeżeli zakupiony był nie dawniej niż 14 dni wstecz, a całkowity czas gry nie przekroczył 2 godzin. Dlaczego napisałem w teorii? O tym w dalszej części artykułu.

STEAM

Tutaj zwrot nie jest skomplikowany. W aplikacji Steam znajdziemy odpowiednie formularze pozwalające nam wnioskować o zwrot. Z naszej biblioteki wybieramy tytuł który chcemy zwrócić, następnie wybieramy opcję: Pomoc techniczna > Problem techniczny z grą lub grywalnością > Mam inny problem > Chce otrzymać zwrot pieniędzy.

W kolejnym oknie wybrać musimy powód oraz formę zwrotu. W zależności od sposobu dokonania płatności za grę, zwrot może trwać od kilku godzin do kilku dni.

EPIC

W przypadku Epic tak łatwo nie będzie. Launcher jest o wiele bardziej ubogi i nie znajdziemy w nim opcji zwrotów, a jedynie link do Polityki zwrotów. Tam również po kilku przeklikach nie znajdziemy formularza zwrotów. Należy skorzystać ze zwykłego formularza pomocy dostępnego pod tym adresem i w treści wiadomości poprosić o zwrot: https://epicgames.helpshift.com/a/epic-games-store-and-launcher/?contact=1

Zwroty w Steam i Epic w praktyce

Teoria teorią, ale jak to działa w praktyce? Podejście obu sklepów zdecydowanie się różni. Moja biblioteka gier w przypadku Steam jest całkiem spora, często dokonuje zakupów, czasami gry oddaję, bo nie przypadną mi do gustu – zdarza się. Jeżeli jednak gra kupiona była bezpośrednio w Steam (a nie klucz na G2A, czy Eneba) nigdy nie miałem problemu ze zwrotem pieniędzy za grę.

Wystawiałem wniosek i w ciągu kilku godzin! miałem pieniądze na koncie. Warto zaznaczyć, że jako metodę płatności wybieram przeważnie Blik. W przypadku przelewów czas zwrotu byłby zapewne dłuższy.

Ostatnio jednak nie trafiłem z zakupem na Epic, tu również chciałem wykonać zwrot – około 40zl za The Division 2. Zgłosiłem chęć zwrotu tydzień temu, jeden dzień po zakupie gry. Nie grałem w nią dłużej niż godzinę. Pieniędzy ani kontaktu ze strony Epic nie ma do dzisiaj – mija już 8 dzień.

Czasem chcąc jednak zaoszczędzić kilka złoty, można wtopić kilkanaście. Jeżeli oczywiście zwrot przyjdzie lub będzie kontakt ze strony Epic artykuł zostanie zaktualizowany.

UPDATE: Kontakt ze strony Epic nastąpił po 2 tygodniach, po kolejnych 2 dniach miałem pieniądze na koncie.