windowsowo.pl

Twoje centrum informacji o nowych technologiach – Windows 10 – Android – iOS

Aktualności Microsoft Urzadzenia Windows 10 Windows 10 Lean Windows 10 S

Surface Pro ma podbić serca nowej grupy użytkowników

Jednym ze sztandarowych urządzeń w portfolio Microsoftu jest Surface Pro. W tym przypadku mamy do czynienia ze sprzętem oferującym zadowalającą specyfikację zamkniętą w kompaktowej formie. Sporym zaskoczeniem może być fakt, iż koncern z Redmond rekomenduje Surface Pro jako idealny sprzęt dla… studentów i uczniów. Dlaczego? Spróbujemy się nad tym zastanowić.

Owszem. Surface Pro posiada szeroki wachlarz zalet – wśród nich można wymienić chociażby długi czas pracy po odłączeniu od źródła zasilania czy wspomniane wcześniej poręczne gabaryty sprzętu z Redmond. Niewątpliwie ogromnym plusem urządzenia jest wsparcie dla dedykowanego stylusa, który w wielu przypadkach może okazać się bardzo przydatny. Microsoft przygotowując nową kampanię reklamową Surface Pro postawił właśnie na uwydatnienie tych zalet urządzenia, które mogą przekonać do jego zakupu uczniów i studentów. Spoty pod względem przekazu skonstruowane zostały w sposób konkretny i przejrzysty. Nie ma tu miejsca na zbędne „wodotryski”. Z założenia Surface Pro ma być po prostu przydatnym narzędziem, a nie modną zabawką.

Warto jednak zaznaczyć że nie mamy do czynienia z tanim urządzeniem. A z doświadczenia doskonale wiem, że wielu studentów dysponuje bardzo ograniczonym budżetem. Zazwyczaj więc poszukują oni urządzenia możliwie najtańszego, przydatnego w najprostszych zastosowaniach – jak chociażby edycja tekstów. Jestem jednak zdania że wspomniana kampania reklamowa Surface Pro została niejako wymuszona z powodu coraz większej presji wywieranej przez konkurencję. Całkiem niedawno w sieci pojawiły się informacje o tańszej wersji iPada dedykowanej sektorowi edukacji. Do wyścigu o użytkownika w tym segmencie rynku coraz odważniej staje też Google z Chrome OS kontynuując ekspansję w kierunku tabletów (widocznie Chromebooki to w dzisiejszych czasach już za mało). Microsoft musi liczyć się z tym, że kampania może nie odnieść spektakularnego sukcesu. No chyba, że cena Surface Pro zostanie w najbliszym czasie (lub za sprawą jakiejś promocji) nieco obniżona.

Koncern z Redmond nie może jednak pozostać bierny w stosunku do działań konkurencji. W obecnych czasach trzeba walczyć o każdego użytkownika i dbać o nieskazitelną wręcz jakość oferowanego produktu. Microsoft już raz poczuł smak dotkliwej porażki – w przypadku Windows 10 Mobile. Trzeba więc wyciągnąć wnioski i nie odpuszczać działań mających na celu zdobycie nowych klientów.

Źródło: MSPU