Windowsowo

Twój portal o nowych technologiach!

Aktualności

Windows Phone: 20% rynku w sektorze biznesowym w 6 krajach oraz spadek zadowolenia wśród konsumentów

Ostatnio pojawiło się kilka ciekawych statystyk na temat procentów podziału rynku telefonów posiadanych przez Microsoft. W niektórych wypadkach statystyk dobrych, w niektórych złych. Pisaliśmy o tym między innymi tutaj oraz tutaj. Ze statystyk tych dokładnie wynika, że mobilne okienka tracą swoje udziały w rodzimym rynku – Ameryce, oraz, zależnie od państwa, tracą lub zyskują w Europie. W jednych miejscach jest to wzrost o prawie 2 punkty procentowe, a w innych (Hiszpania) spadek o 2.3%, co stanowi prawie połowę tamtejszych udziałów.

Wielu ludzi jest już zmęczonych brakiem, opóźnieniem lub po prostu słabą jakością aplikacji, części nie chce się już oczekiwać na premierę Windows 10 Mobile przewidzianą na 3/4 kwartał tego roku, a inna część z kolei oczekuje już tylko na nową wersję systemu, aby zobaczyć czy „opłaca się” zostać z mobilnymi okienkami.

Niestety wiele osób jest coraz mniej zadowolona, również brakiem nowych high-endowych telefonów. Nastąpiła sytuacja w której niedawno swoje najnowsze flagowce wypuścił Samsung oraz iPhone, a w przypadku Windows Phone trzeba czekać jeszcze pół roku na w zasadzie… nie wiadomo co. Ponieważ żadnych konkretnych, oficjalnych informacji nie mamy nawet o seriach 7xx i 8xx, nie mówiąc już o flagowych 9xx i wyższych. Sprzyja to sytuacjom w których ludzie zmęczeni oczekiwaniem na właśnie „nie wiadomo co” wymieniają swoje już dość leciwe Lumie 920 lub inne modele na najnowsze telefony konkurencji, nie mając do wyboru niczego na porównywalnym poziomie od Microsoftu.

Na spadek zadowolenia wśród konsumentów wskazuje między innymi ankieta niedawno przeprowadzona przez ACSI (American Customer Satisfaction Index), a dokładnie – jej wyniki:

Spadek zadowolenia konsumentów w Ameryce rok do roku według punktów jest dość znaczny (największy z wymienionych producentów) i kolejny rok z rzędu plasuje Microsoft poniżej średniej. Jest to o tyle zła sytuacja, że w poprzednich latach gigant z Redmont odnotowywał stabilny wzrost (73 pkt. w roku 2011, 75 w 2012, 76 w 2013 oraz 77 w 2014), co ukazuje, że obecnie rzeczywiście sytuacja producenta Windows Phone nie jest najlepsza, do czego można jeszcze dodać stratę prawie miliona użytkowników w Ameryce.

Oczywiście każdy może powiedzieć, że flagowce nie są ważne bo i Lumia 435 działa bardzo dobrze, tak samo jak „ale po co komukolwiek aplikacja X” – tutaj jednak przychodzą również statystyki zadowolenia użytkowników z ich telefonów. Niestety, żadnego telefonu od Microsoftu nie ma nawet wśród Top 20:

customer-satisfaction-2015_thumb

Wśród tego wszystkiego jest jednak i dobra informacja: Microsoft mimo niepowodzeń na rynku konsumenckim radzi sobie całkiem dobrze w segmencie biznesowym, informując o ponad 20% udziałów w sześciu państwach świata, m.in. Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Jak jednak pisze Microsoft:

„But that is just the start…”

Jak się okazuje, właśnie Lumia 640 XL została zaprojektowana głównie dla rynku biznesowego, pokazując, że Microsoft słucha swoich klientów. Według amerykańskiego giganta firmy potrzebowały urządzeń z większymi ekranami, jednak flagowce były zbyt drogie. Dobrze przyjął się model 1320, jednak klienci biznesowi chcieli czegoś jeszcze trochę innego: lepszego lecz troszkę mniejszego ekranu i lepszego aparatu, w mniejszej cenie. Microsoft dobrze spełnił swoje zadanie, ponieważ modele Lumii 640 oraz 640 XL zostały odebrane bardzo dobrze.

Niezależnie od wszystkiego obecnie wszyscy oczekujemy wydania Windows 10 Mobile, przy okazji licząc, że dzięki niemu Microsoftowi uda się mocniej zaznaczyć swoją pozycję na rynku telefonów.

 

Źródła: theacsi.org careers.microsoft.com, obrazki: wmpoweruser.com