windowsowo.pl

Twoje centrum informacji o nowych technologiach – Windows 10 – Android – iOS

Aktualności

Microsoft chce walczyć ze spamem w Marketplace

Po tym jak liczba aplikacji w Marketplace przekroczyła 20 tyś w bardzo krótkim czasie, wielu użytkowników zaczęło się zastanawiać jak wygląda kwestia jakości tych aplikacji. Przeglądając ostatnio dodane aplikacje do marketu zauważyć można było, że wiele aplikacji pochodzi od jednego developera np: ReadBooks – około 25 bezsensownych ebooków, Smarter Agent – ponad 50 aplikacji pod nazwą Real Estate różniących się jedynie lokalizacją. Aplikacji takich jak te jest bardzo dużo a to z pewnością nie wpływa na jakość całego Marketplace.
Kilka dni temu developer eric_rulz przeprowadził mały test i wrzucił do Marketplace aplikację o nazwie Spam. Aplikacja nie zawierała nic co byłoby przydatne jakiemukolwiek użytkownikowi WP7, co więcej sam tytuł aplikacji mówił iż jest to spam. Aplikacja wyglądała tak jak na screenie poniżej.

spam-apps
spam apps

Aplikacja bez najmniejszych problemów przeszła „certyfikację” i została opublikowana w markecie co wywołało gorącą dyskusję na temat jakości aplikacji w Marketplace i samego procesu certyfikacji aplikacji. Słychać było m.in. głosy o tym że Marketplace stanie się kolejnym zaśmieconym sklepem podobnym do Android Marketu.
Na odpowiedz Microsoftu nie trzeba było długo czekać, wystarczyły 24 godziny i na Windows Phone Developer Blog ukazał się wpis Todda Brixa opisujący rozwiązania jakie Microsoft przyjmie, aby uniknąć sytuacji takich jak te opisywane powyżej. Wypowiedz podzielona była na 2 fragmenty:
1. Ograniczenie liczby aplikacji jakie publikowane będą przez jednego developera w ciągu jednego dnia do 20. Developer będzie mógł zgłosić do certyfikacji większą ilość, ale jednego dnia certyfikowanych będzie max. 20 aplikacji, reszta w kolejnych dniach.
2. Microsoft będzie kontaktował się z developerami, którzy dodają dużą liczbę podobnych aplikacji w krótkim okresie czasu i oferował pomoc w zakresie lepszego wykorzystania platformy w celu „zmniejszenia zapotrzebowania na dużą liczbę podobnych aplikacji”. (wiem, że dziwnie to zabrzmiało ale chyba lepiej się przetłumaczyć nie dało:) ).
20 aplikacji jednego dnia, to nie jest wcale mała liczba i nie uważamy aby developer był w stanie wydać 20 dobrych aplikacji jednego dnia. Miejmy jednak nadzieje, że nie są to jedyne kroki jakie podejmie Microsoft z walce ze spamem w Marketplace. Nie chcielibyśmy aby w Marketplace działo się to samo co w Android Markecie…